Monday, January 21, 2013

Havok's Visual Debugger

Τι είναι ο Visual Debugger

Το Visual Debugger είναι ένα εργαλείο που δημιούργησε η εταιρεία Havok για το πακέτο βιβλιοθηκών Havok Physics and Animation. O Visual Debugger συνδέεται από έναν υπολογιστή ο οποίος λειτουργεί ως πελάτης κατευθείαν με την εφαρμογή που τρέχει σε έναν υπολογιστή που λειτουργεί ως σέρβερ. Εμφανίζει σε πραγματικό χρόνο την εξομοίωσης φυσικής της ενεργής εφαρμογής, με τρισδιάστατα γραφικά, η οποία εμπλέκει την Havok Physics and Animation. Αυτή η τρισδιάστατη γραφική αναπαράσταση μπορεί να θεαθεί σε πραγματικό χρόνο ή να  αποθηκευτεί σε αρχείο για μελλοντική ανάλυση. Η αποθήκευση σε αρχείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μελετηθεί από οποιονδήποτε χωρίς να χρειάζεται να ξανατρέξει η εφαρμογή. Η ικανότητα να βλέπεις το κομμάτι της φυσικής ανεξάρτητα από το κομμάτι των γραφικών μιάς εφαρμογής κάνει ευκολότερη την εύρεση και επίλυση προβλημάτων μεταξύ του προγραμματιστικού και του σχεδιαστικού μέρους. Επιπλέον ο Visual Debugger προσφέρει στατιστικά στοιχεία, τα οποία μπορούν να καταγραφούν, για χρόνους απόκρισης και για κατανομή ελεύθερης μνήμης της εφαρμογής. Ο Visual Debugger έχει υλοποιηθεί σύμφωνα με το μοντέλο πελάτη/εξυπηρετητή.  Σε ένα τοπικό δίκτυο μπορείται να έχετε πολλούς πελάτες Visual Debugger ταυτόχρονα.

Η εφαρμογή

Visual Debugger
Πρόγραμμα που χρησιμοποιεί το Havok Physics and Animation












Η εφαρμογή τρέχει σε Microsoft Windows XP/Vista/7. Βασίζεται στην τεχνολογία Direct3D, αλλά μπορεί να χρησιμοποιείσει και OpenGL εάν χρειαστεί. Η κύρια διαφορά μεταξύ αυτών των δύο είναι πως με το Direct3D υπάρχει όριο στις 65000 κορυφές τριγώνων ανά περιοχή προσωρινής αποθήκευσης (vertices per buffer), άρα μεγάλα αντικείμενα μπορεί να το περάσουν και να υπάρχει αστάθεια στην απεικόνηση. Από προεπιλογή ο VDB πρώτα θα προσπαθήσει να χρησιμοποιείσει DX 9.0c, έπειτα DX 8.1, και τέλος OpenGL.

Το περιβάλλον χρήστη είναι  πλήρως εξατομικεύσιμο και έχει αρκετά μέρη όπως παράθυρο θέασης γραφικών, μενού επιλογών, ρυθμιζόμενη γραμμή εργαλείων και ρυθμιζόμενης προσκόλλησης παράθυρα για απεικόνηση μηνυμάτων κονσόλας και στατιστικών πληροφοριών. Όλα τα αντικείμενα των μενού είναι πλήρως εξατομικεύσιμα από το μενού επιλογών Tools->Customize και τα κλειδιά που ελέγχουν την κίνηση από το μενού Edit->User Keys. Η ταχύτητα της κίνησης επίσης από Edit->Movement Speeds.